Pedagogisch Beleid

Pedagogische visie

Vanuit onze rol als begeleiders binnen de vrije tijd van de jeugdige willen wij de jeugdige motiveren en inspireren middels de juiste activiteiten die wij kunnen realiseren. Met de juiste activiteiten wordt gedoeld op de ontwikkeling van brede persoonskenmerken, zoals veerkracht, zelfstandigheid, zelfvertrouwen en flexibiliteit, die de jeugdigen in staat stellen om allerlei typen problemen adequaat aan te pakken en zich goed aan te passen aan veranderende omstandigheden. Onze samenwerking met scholen speelt een belangrijke rol hierin. Door korte lijnen te houden met de scholen, kunnen wij direct inspelen op relevante behoeften en het aanbod hierop afstellen.
Kader Binnen ons kader gaan wij uit van de indeling uit het boek “Pedagogische Vernieuwen” van het NIZW. Vanuit dit kader zijn kindgerichte, oudergericht en maatschappelijk gerichte functies van kinderopvang opgenomen.

Kindgerichte functies

h-20

Oudergerichte functies

Maatschappelijke functies

h-18

Samenwerkingspartners

Scholen:
• OBS De Wissel [Openbare Basisschool]
• OBS Het Galjoen [Openbare Basisschool]

• Comenius [Openbare Basisschool]
• Paul Krugerschool [Openbare Basisschool]

Overige:
• Gemeente Den Haag [wijken Escamp en Transvaal]
• Barista [Horecaonderneming]
• De Bakfiets Café [Horecaonderneming]

Betrokkenheid ouder- en kind

Het betrekken van kinderen
· Kinderinspraak-café: kinderen kunnen hun mening over een aantal fundamentele onderwerpen geven en ideeën inbrengen. Ook brengen wij vanuit Mehr Welzijn levende en educatieve onderwerpen aan het licht en maken deze bespreekbaar. Deze ontmoetingen vinden eens per kwartaal plaats op uitnodiging van Mehr Welzijn

Het betrekken van ouders
· Voor het betrekken van ouders hebben wij een WhatsApp groep voor ouders en een Facebook groep waar wij aanspreekbaar zijn voor ouders. Daarnaast houden wij graag korte lijnen met ouders, door altijd aanspreekbaar te zijn. Zowel in levende lijve als telefonisch stellen wij ons laagdrempelig en altijd bereikbaar op.